dilluns, 6 de juny del 2011

Els savis arguments d'un arquitecte

Kenneth Frampton

Els bons arquitectes tenen l'obligació de pensar en global, de veure més enllà de les quatre parets i l'estricta funcionalitat d'una vivenda. Si a més a més són urbanistes, millor.
M'ha caigut la contraportada de l'edició de La Vanguardia d'avui i m'ha quedat gratament sorprès pels comentaris d'en Kenneth Frampton. Ho podeu llegir sencer o els destacats següents:
Las empresas acumulan montañas de dinero, y Obama no para de inyectar más y más dólares en el sistema, pero no crean empleo.
¿Por qué?
 No necesitan crearlo para tener más beneficios. Hay tecnología para ganar más sin emplear más. Pero de algún modo tendremos que repartir la riqueza: si no crean empleo, habrá que cobrarles más impuestos. (...)
Defendamos a la oligarquía de su propia estupidez: ¿no entienden que la Sanidad pública es la base de cualquier economía?, ¿cómo puede ser un sistema productivo si no se garantiza la salud de los trabajadores?  (...)
nos están acorralando y cercenando la voluntad de lo público. En EE.UU. las infraestructuras de todos están decrépitas y no se invierte en ellas, y el sistema sanitario, hasta ahora casi enteramente privado, es más caro e ineficiente que cualquiera de los europeos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada